недеља, 2. септембар 2012.

Tradicija je tradicija :)- petak, 31.8.2012.


Pozdrav svim dragim ljudima. Moram da vas upozorim da će ovo biti jedan dugačak post, zato što imam toliko toga da vam ispričam. Ovo je jedini način da svima prenesem svoje utiske i opišem sva dešavanja u toku dana. Svako veče pišem šta mi se dešava u toku dana, jer ću do oktobra zaboraviti. J Postove objavljujem kada stignem, jer nemam net u stanu gde živim, ali moj buddy Saša je tu da priskoči u pomoć, tako da kada sam na netu, znajte da sam otišla da ga posetim. J
Elem, jutros sam nešto jedva ustala, izmorim se preko dana, lutam svuda pomalo, a onda se uveče zabavljam sa klincima (što mi je zadovoljstvo), tako da me ni ne čudi što je to tako. Stiže meni poruka od Saše: Привет! Чем занимаешься? Поехали на дачу? Hm, дача? Ako me dobro sećanje služi, naš Rus nam je objašnjavao da su to vikendice blizu šume, gde Rusi vole da odu vikendom, ne bi li uživali u miru i prelepoj prirodi. Ali, hajde da proverim. Uzmem ti ja Tanjuškin rečnik, kad ono stvarno, bila sam u pravu, to su summer cottages. J Brzo se spremih i oko 12h Saša je došao po mene.
U kolima nas je čekala Sašina baka Людмила ( Ljudmila). Baka je žena zmaj! J Eto, toliko. Videćete posle i zašto. Oduševila me je. Odavno nisam upoznala stariju osubu koja je toliko puna života, energična, vesela, okretna, sposobna, zanimljiva, gostoljubiva, ma sve naj, naj...Baka nas je vozila, a vozi kao Šumaher J i samo viče Oho, hoooo, ooooo! J Ljudi moji, ona je spadalo teško. J Tu sam ja s njom pričala o svemu i svačemu, da bi me pohvalila kako lepo govorim ruski, jer uglavnom stranci ne znaju ni reč. Eeee, bako, ipak sam ja što moja seka kaže, poliglota. J Šalu na stranu, hvala joj, znači mi to.
Stigli smo u naselje gde su vikendice, jedno 25 min vožnje od Kaltsova. Nije daleko za veliku nam Rusiju. J Naselje je lepo, vikendica do vikendice, a ukrašeno je cvećem. Svi imaju baštice sa povrćem, plastenike i par stabala voćki. Videćete slike.

 Prava vikendica, a ako mene pitate, celo leto bih tu provela, jer je toliko lepo. Odmah sam ja to sve fotografisala i ispitala šta je šta. J Da se zna. 

E, da, u kući nas je čekao Sašin deda, Сергей (Serjoža) J, simpatičan i dosta pričljiv dekica, koji je obišao čitavu bivšu Jugoslaviju i obožava današnju Srbiju. J On govori i mordovski jezik (podgrupa ugrofinskih jezika, uralska jezička porodica).
Onda je baka svima zadala zadatke. Sašu je poslala na jednu stranu, dedu na dragu stranu, a ja sam ostala sa njom u kući. Sve vreme je pričala da će da pravi кабачок. Nikako nisam uspela da razumem na šta misli. Kada mi je pokazala, ja sam počela da se smejem. Pa to su tikvice J Dala mi je da seckam luk, a ona ih je ispržila. Toliko je smešna kada radi bilo šta, jer samo govori: Tak, tak! O, hooo, вот! J Onda sam sekla kupus za пирог са капуста.

 To je zapravo pita sa kupusom. Kada smo sve to pripremili, zamezili smo te tikvice i neke slatke salenjake, popili čaj i krenuli u brezovu šumu da beremo pečurke- грибы. Pre polaska, baka mi je dala preobuku, da se ne isprljam. Obukla sam neke njene stvari i pod puno radnom opremom (kao cirkus J) krenula u potragu za gljivama. J

Saša mi je objasnio da je to tradicija i da njegovi drže do toga. Važan je sam proces odlaska, traženja pečurki i branja. Kasnije mi je sve bilo jasno. J Do pre 20 godina, odlazak u šumu i branje pečurki je bio jedini način da se one nabave. Nisu mogli da ih nađu u prodavnicama. Takođe je rekao da će biti prava sreća ako uspemo da nađemo bar pola korpe pečurki, jer kiša nije baš dugo padala, pa je zemlja suva. Međutim, mi smo nabrali punu korpu i 3 velike kese. J

Ljudi, toliko je bilo zanimljivo. Ljudmila je više nego zabavna. Učila me je da zviždim. Ona zviždi bolje nego pištaljka. Čak ni Sergej, a ni Saša ne znaju da zvižde tako. Orila se cela brezova šuma. Inače, teško joj je da izgovara moje ime sa J, pa me zove Ivona. J A Sergeju je bilo zanimljivo da mi njihovu кошку zovemo mačka. Čak je zapisao u svoj notes i samo to izgovarao.
Usput mi je Ljudmila pričala o brezinom soku. Bila sam šokirana da oni imaju i piju taj sok. Kaže da u proleće seku brezine listiće i njihive drške i cede sok u posebnim spravama. Ne šećere ga, već stavljaju limun. Kaže da je dobro za sve bolesti, a posebno ga piju dijabetičari. E, svašta, pa zar i od breze prave sok? J






Zatim, oni u čaj stavljaju listove sveže nane, što čaju daje poseban i miris i ukus. Mmmm, obožavam taj čaj. Ali isto tako, stavljaju listove malive u čaj i verovali ili ne, ima aromu maline.:)
E, da, naučili su me kako da razlikujem otrovnu i jestivu pečurku. Kada je presečem, peč. ne sme da ima neku čudnu boju i zavijutke u obliku zmije. J

Kada smo se vratli na vikendicu, pomogla sam baki da završi čuveni pirog. J Usput sam čula za mnoge vrste voća i povrća, odnosno njihove nazive na ruskom. 

Оd svega toga, mi jedino nemamo рябинy. Ja sam u prvi mah pomislila da je to kereće grožđe J što raste u parkovima i šumama, ali nije. Ovo se jede, oporog je ukusa, puno vitamina. Oni to baš, baš jedu, ali meni se ne sviđa. Ovo je slika tog čuda. J


Iznenadila sam se što kod njih u ovo doba ima malina, koje su preukusne. Saša i ja smo ih jeli onako tek ubrane. J Nema ništa lepše.


Pirog je bio odličan, samo što ja to nisam mogla da jedem sa dinjom J Nisam htela da eksperimentišem sa ukusima.
Na rastanku, Ljudmila mi je uzbrala cvet i rekla da nije tako lep kao ja, ali mi ga ona poklanja od srca. Kaže da nije videla tako mladu, nasmejanu, divnu devojku koja svašta nešto zna. J Možda sam narcis, ali morala sam da se pohvalim kakav utisak ostavljam na Ruse. J Rekla je Saši: Mali, dok ne ode u Srbiju, još jednom mi je dovedi da uživamo ceo dan!

Ja sam zatečena, toliko su svi prijatni, da nemam reči. Mislim da je ovako, zato što je unutrašnjost, nema turista, a ljudi su emotivniji. Samo neka ovako bude do kraja i biću najsrećnija.
Sutra je novi dan, ja idem na razgovor sa AIESEC-ovcima da se dogovorimo za školu, a klincima počinje škola. Christina me je zvala, kaže da ćemo prvo imati seminar, a posle ćemo videti gde će ko biti raspoređen. Jedva čekam.
Inače, mama, Jula je večeras pravila борщ,ali tvoj je mnoooooogooo bolji J.
Lepo sam ja rekla da će ovo biti dug post. J
 Pozdrav

Нема коментара:

Постави коментар